Saturday, May 1, 2010

Kek Batik buatan umi....

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 1:23 PM
Assalamualaikum.....

Minggu nie, adalah minggu irfan sekeluarga balik kampung lalalallalala MySpace ..... so b4 balik kg mak su irfan call..... mintak dibuatkan kek batik nie.... saje je la tu nak manja2.... al maklum la tinggal sorang ngan mama baba..... mak andak dah gi baljo kat kl..... so mintak la macam2....
Tapi tak pe la... umi pun dah lama tak buat kek batik nie....
umi nyer cara senang je.... sgt simple.... yg penting jadi kek batik & tak lemau biskutnyer..hehehehe....

bahan-bahanya A:
1 pek biskut marie tiger
1 cawan planta

bahan-bahanya B:
2 cawan air
2 cawan milo ( yg suke koko leh la campur)
1/2 tin susu pekat ( umi tak suke manis sgt )

cara-caranya:

1. Campurkan semua bahan B ( masukkan dlm bekas gaul ngan air panas )
2. Masukkan planta dlm kuali ngan api yang kecil. ( sampai planta cair)
3. Masukkan bahan yg di gaul ngan air panas tadi.
4. Gaul bahan2 tadi sampai likat... dan berkilat... ngan api yg kecil.
5. Matikan api dan Masukkan biskut yg telah di patah2.
6. Masukkan ke dalam loyang or plastik dan tekan hingga padat.
7. Sejukkan dan potong.

Selamat mencuba hehehehe.... MySpace
www.tips-fb.com

6 comments:

  1. sedap nye kek batik..sok bole try la

    ReplyDelete
  2. tak pernah buat! nmpak sedap sgt! ada resepi ni, one day nak try lah! thanks 4 sharing! ^_^

    ReplyDelete
  3. waa..nmpk mcm best..blh try ni

    ReplyDelete
  4. cantiknya n nmpk sedap...tq 4 sharing....

    ReplyDelete
  5. uuu menarik2... lamer nyer dh tak buat kek batik nihh.. nnt nk wat la.. tp kena tunggu abes pantang =p..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

NurShahFamily Designed by SE