Friday, December 31, 2010

Besday ank umi.....

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 7:54 PM 2 comments
Salam sayang tuk semua.....

maaf la byk tuk ank bujang umi..... cz lambat update majlis besday kemarin....
umi sgt2 la busy..... sejak 2 menjak ni cam blur je nak update blog....

Apapun jutaan terima kasih kepada yg sudi datang ke majlis kami yg sederhana nie.... majlis besday irfan nie di gadungkan ngan majlis masuk umah baru sekali hehehe.. ( masih menyewa ye..)

Besday ank bujang umi nie jatuh pada ari sabtu 25 dec 2010....
setelah berbincang... majlis dibuat lewat sehari hehehe ari ahad...

Umi bersyukur sgt cz anak umi la ni dh 2 tahun... and thn depan akan jadi abang... semoga anak umi nie jadi anak dan abang yang soleh dan pandai pelihara keluarga....
meh kita tgk pic2 sepanjang majlis....
Irfan dh pandai posing hahahahaha.... time nie tetamu lum dtg lg so dia kemas bilik sementara umi siapkan hidangan tuk tetamu... irfan ditemani oleh cik epa n cik wawa..
Pembukaan majlis.... ngan bacaan doa semoga kami serasi ngan rumah baru dan kesejahteraan tuk semua.. Aminnnnn
pic atas : attilie pun datang hehehe....
pic bawah : nenek2 irfan berbincang ape la tu hikhikhik.. sambil memangku attilie
Irfan tetap ngan bola...... bola ni adiah dr atuk arif....
Tetamu istimewa dtg dr jauh nie hehehehe.... uncle farid... anty yani dan si comel sofia....
tq ye you all cz stay lama sepanjang majlis hehehe....
Irfan ngan nenek ela .... irfan marah cz nenek nak bawa mak su balik hehehhe....
Menikmati kek besday sendiri di laman umah.... sory ye tak de picture irfan with kek cz irfan lebih bermain di luar dr masuk dlm hehehhe... teruje cz ramai org dtg umah dia...
Pic yg atas tu... adalah keluarga hashim... kawan sekolah umi....
pic yg bawah lak agen umi dr ukm sekeluarga....
pic atas : uncle mican, wife and bb khairin....
pic bawah : uncle bujang n wife zura
mkn ditengah mlm..... time nie semua tetamu dh balik... so umi n irfan menjamu selera hehehehe... suke umi tgk irfan makan .... cz susah nak tgk irfan makan huhuhuhu
nie adalah adiah2 irfan dr semua yg hadir..... jutaan terimakasih tuk hadiahnyer yer....
oh ye thn ni umi & ayah belikan irfan motor bateri yg merah tu hehehhe... so pas ni ptg2 bo la irfan naik motor gi taman yer...
www.tips-fb.com

Saturday, December 25, 2010

Perkembangan Bayi Dari Bulan Ke-8

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 5:02 PM 0 comments
Minggu ke-29. Postur kita akan kelihatan lebih besar pada bahagian hadapan. Pada masa ini kulit bayi dalam kandungan semakin merah. Namun ia kelihatan agak berkedut sedikit dan lelemak sudah mula terkumpul pada bahagian bawah kulit. Kelopak matanya juga telah terbuka dan sistem pendengaran telah terbentuk dengan sempurna.

Seterusnya minggu ke-30. Puan perlu banyak berehat. Jika puan tidak bekerja, pastikan puan mendapat rehat yang cukup pada hari siang. Pada waktu malamnya pula, pastikan puan tidur awal dan dapat tidur dengan selesa. Tips tidur - angkat sedikit kaki dan letakkan beberapa biji bantal di bawahnya. Jadi minggu-minggu terakhir ini kita secara rumusannya perlukan rehat yang cukup dan selesa.

Memasuki minggu ke-31. Bagi sesetengah wanita hamil akan mendapati tanda kesan regangan merah pada perutnya. Manakala pada payu daranya pula akan kelihatan salur darah yang agak jelas timbul. Ketika ini kedudukan kepala bayi masih berada di bawah. Panjang badannya kini boleh mencecah 37 cm dengan berat 900 g.

Minggu ke-32 pula, bayi kita telah mengalami pertambahan berat badan. Ia mencapai 1.6 kg. Secara normal kedudukan kepala bayi masih berada di bawah. Menyentuh soal hubungan suami isteri pula, sesetengah wanita hamil akan berasa bimbang apabila melakukan persetubuhan kerana takut ia mencederakan bayi yang dikandung. Sebenarnya, puan-puan tidak perlu risau untuk melakukan hubungan seks ketika ini kerana ia tidak akan mencederakan bayi.

www.tips-fb.com

Wednesday, December 22, 2010

KLCC !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 5:02 PM 2 comments
Salam sayang tuk semua.....

lama tul umi tak update blog nie huhuhuhu.... ade jer halangan tuk update.... apepun terima kasih kpd yang masih sudi singgah hehehe... muuuuah....

ahad lepas we all gi kl.... cz nak send cik era sambung blajo kt ukm.... pas daftar we all gi la ke KLCC..... aCTUALLY NI KALI KE2 IRFAN N UMI SAMPAI SINI .... cuma kali ni ade ayah irfan and we all masuk aquaria....
meh tengok gelagat we all kt KLCC...
cik era... mak long... melambai org kg hehehe
umi syok sendiri hahahaha
pelakon utama : ayah irfan, irfan, umi, cik era, cik tie and baby ayu...
UMI DAN KLCC ...

www.tips-fb.com

Wednesday, December 15, 2010

Perkembangan Bayi Dari Bulan Ke-7

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 2:59 PM 0 comments
Fenomena yang sering berlaku pada minggu ke-25 dan minggu ke-26 ialah badan kita akan senantiasa berpeluh dan berasa panas. Bagi menghilangkan rasa panas tersebut, minumlah banyak air. Untuk mengelakkan dehidrasi semasa bekerja terutama ketika berada dalam penghawa dingin (aircond), basahkan tuala kecil dan lapkan pada bahagian muka, leher, dada, peha dan perut. Pakailah pakaian yang longgar untuk keselesaan. Pada minggu ini saiz bayi kita sudah mencapai 33 cm.

Sekarang minggu ke-27, bayi kita sudah mulai pandai menghisap ibu jari dan menelan air panas (cecair amnion) yang mengelilinginya. Air yang ditelan itu akan keluar daripada badannya sebagai air kencing. Tunas rasa bayi pada masa ini baru terbentuk. Ia sudah bleh bertindakbalas kepada rasa manis, masam dan pahit. Kelenjar peluhnya juga sudah mulai terbentuk dan bayi sudah boleh batuk dan tersedu. Sepanjang kehamilan ini kita amat digalakkan memakai pakaian yang diperbuat dari kain kapas yang boleh menyerap haba dengan baik.

Kini masuk minggu ke-28, bermakna kita hanya tinggal lagi 3 bulan sebelum saat kelahiran yang ditunggu-tunggu tiba. Puan mungkin akan menjadi sedikit pelupa, kekok dan agak janggal. sepanjang bulan-bulan terakhir ini, bayi kita juga telah mula menyimpan bekalan lemak dalam badan. Selain itu puan juga mungkin akan mengalami sakit ulu hati, senak dan kadang-kadang kejang pada bahagian betis. Jangan terkejut jika kita akan berhadapan dengan kontraksi. Ia bukan kontraksi untuk melahirkan tetapi ia sebalik adalah kontaksi kecil yang dipanggil iBraxton Hiksi. Sepanjang kehamilan kita cuba elakkan daripada berfikir perkara-perkara buruk atau negetif. Banyakkan membaca majalah-majalah atau menonton rancangan tv yang berfaedah untuk minda dan perkembangan kehamilan kita.

www.tips-fb.com

Thursday, November 25, 2010

Perkembangan Bayi Dari Bulan Ke-6

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 4:54 PM 1 comments
Pada minggu ke-21, kita akan mengalami banyak perubahan sementara bayi dalam kandungan pula membesar dengan perlahan. Jadi penjagaan kesihatan agar senantiasa sihat dan bertenaga amat penting. Kita perlu elakkan daripada melakukan kerja-kerja berat yang boleh membebankan bahagian belakang. Malah kita perlu mengelakkan dari memakai kasut bertumit tinggi.

Seterusnya minggu ke-22. Struktur gigi bayi kita mula berkembang. Pergerakan bayi kita juga menjadi semakin aktif. Puan sebaiknya-baiknya memberikan tindakbalas dengan setiap gerakan, tendangan atau bunyi dalam uterus tersebut. Pada masa ini puan sudah boleh perdengarkannya dengan alunan zikir dan ayat-ayat suci Al-Quran untuk memberikan pendedahan dan didikan awal sejak dalam kandungan lagi. Dekatkan perakam atau pemain cakera padat dekat dengan perut puan. InsyaAllah bayi kita yang bakal lahir akan menjadi anak-anak yang pintar lagi soleh. Belailah gerakan bayi anda dengan penuh kasih sayang.

Kini kita di minggu ke-23. Pada masa ini tangan dan kaki bayi telah terbentuk dengan baik. Jari-jemarinya juga terbentuk dengan baik. Perubahan yang berlaku pada puan untuk minggu ini amat baik. Antaranya ialah rambut, tekstur kulit, kuku da warna kulit. Rambut kita akan menjadi lebat dan berkilauan. Kulit pula akan menjadi bertambah gebu, licin dan lembut.

Pada minggu ke-24 pula, puan akan merasa gembira, sihat dan berpuas hati dengan perjalanan kehamilan puan. Kita akan dapati berat badan kita bertambah secara normal. Perlu kita ketahui bahawa pada minggu ini kedudukan kepala bayi lazimnya berada pada bahagian bawah. Manakala kulit bayi akan menjadi semakin menebal. Namun jangan terkejut sekiranya puan dapati muka menjadi sembap dan membengkak pada ketika ini. Ini kerana tubuh sudah mula menyimpan air yang berlebihan.

www.tips-fb.com

Wednesday, November 24, 2010

TAHNIAH SITI .................

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 5:31 PM 0 comments
Salam sayang tuk semua....

hehehe bukan siti nurhaliza yerrrr..... ni siti faezah.... cik ti irfan la sape lagi hehehehe....
la ni dah pun bergelar ibu kepada nur ayu zulaika.....

www.tips-fb.com

Perkembangan Bayi Dari Bulan Ke-5

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 4:49 PM 0 comments
Minggu ke-17, rambut, kening, bulu mata bayi kita mulai tumbuh sementara garis kulit pada hujung jari juga mula terbentuk. Antara keajaiban Allah s.w.t pada saat ini ialah bayi kita telah mempunyai cap carinya yang tersendiri. Walaupun pada masa ini panjang bayi hanya kira-kira 16 cm sahaja iaitu seperti sebatang pen. Puan mungkin akan alami sembelit akibat sistem usus yang perlahan. Rahim kita pula akan semakin membesar dan menekan pundi kencing. Jadi amalkan pada minggu ini, meminum lebih banyak air masak dan memakan makanan berserat, jus buah-buahan serta sayur-sayuran hijau.

Kini kita menyorot pula perkembangan pada minggu ke-18. Walaupun matanya masih lagi tertutup, bayi dalam kandungan kita sudah dapat mengenalpasti cahaya terang menerusi dinding rahim. Bayi kita dapat mendengar degupan jantung kita pada masa ini. Bayi dalam kandungan juga telah mula berbaring pada lelemak yang boleh memanaskan badannya.

Pengaliran oestrogen dan progesterone semakin meningkat dalam badan semasa kehamilan puan masuk minggu ke-18 ini. Ia bertujuan untuk melembutkan serta membesarkan serviks untuk proses bersalin. Kesan yang sama pada selaput mukus dihidung juga berlaku yang boleh menyebabkan berdarah.

Seterusnya kita mengikuti perkembangan minggu ke-19. Bayi akan mula mengeluarkan bahan berwarna putih yang tebal dan berkrim untuk menyelaputi keseluruh tubuhnya. Ia dikenali sebagai verniks dan berfungsi untuk melindungi kulitnya daripada cecair amniotik yang mengelilinginya. Jadi apabila bayi kita lahir kelak bayi kita tidak akan kelihatan seperti tidak mandi selama sembilan bulan. Sesetengah ibu akan berlaku kesan stretchmarks atau tanda calar pada bahagian perut. Hampir 90% wanita akan mengalaminya.

Minggu ke-20. Pertumbuhan bayi dalam kandungan puan saat ini adalah agak perlahan kerana memberi peluang kepada paru-paru dan sistem penghadaman serta imunnya untuk matang. Saiz bayi ketika ini ialah kira-kira 25 cm panjang dan mempunyai berat dalam lingkungan 340 g.

Pigmentasi pada kulit kita mungkin berlaku dengan lebih ketara tetapi ianya akan hilang selepas bersalin nanti. Payu dara kita juga saat ini sedang menghasilkan kolostrum iaitu sejenis bahan cecair keruh (warnanya) yang berfungsi untuk membekalkan semua bahan yang diperlukan oleh bayi kita pada hari pertama selepas lahir. Jangan cuba memicit cecair itu.

Selain itu puan juga akan sering mengalami masalah gusi berdarah dan peningkatan keluaran cecair dari faraj. Sendi dan ligamen-ligamen badan juga akan menjadi kendur. Kita akan lebih kerap merasa sakit pada bahagian belakang badan serta ketegangan dibahagian lain.



www.tips-fb.com

Monday, November 22, 2010

Perkembangan Bayi Dari Bulan Ke-4

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 2:39 PM 0 comments
Risiko keguguran berkurangan pada minggu ke-12 kerana bayi semakin kukuh kedudukannya. Pada masa ini bayi dah boleh menguap, menggeliat, memusing badan tetapi kerana saiznya yang masih kecil kita tidak akan dapat merasakan sebarang pergerakan.

Minggu ke-13, kepala bayi membesar dengan lebih cepat daripada yang lain-lain. Badannya juga semakin membesar untuk mengejar tumbesaran kepala. Berat bayi kita kini boleh mencecah kira-kira 30g. Kuku kaki dan tangan juga mula tumbuh. Pada masa ini puan mungkin akan mengalami perubahan ketara akibat perubahan hormon yang berlaku dalam badan. Sebagai contoh rembesan minyak menyebabkan wajah kita berbintik-bintik. Kita perlu banyak meminum air suam/masak serta membersihkan muka sekurang-kurangnya 2-3 kali sehari.

Masuk minggu ke-14 degupan jantung bayi akan semakin kuat dan kita sudah boleh mendengarnya melalui ujian imbasan. Lajunya adalah 2 kali ganda kelajuan jantung kita. Pada masa ini bayi kelihatan kurus kerana belum terdapat lapisan lemak. Kulitnya juga sangat nipis sehingga kita dapat melihat saluran darahnya. Pada tahap ini juga biasanya ibu hamil akan mengalami masalah sembelit kerana pergerakan usus cenderung diperlahankan semasa hamil. Jadi elakkan daripada memakai pakaian yang ketat atau sendat agar puan-puan berada dalam keadaan yang selesa.

Minggu seterusnya iaitu minggu ke-15, bayi kita sudah mampu menggenggam tangannya dan menghisap ibu jari. Kelopak matanya masih tertutup dan akan terus kekal sedemikian sehingga minggu ke-26. Walaupun begitu bayi boleh mengetahui perubahan cahaya ketika ini. Bayi kita juga sudah boleh menelan. Puan akan merasa perubahan ketara kerana garis pinggang kita akan mengembang dan jantung mula berdegup 20% lebih pantas kerana isipadu darah mengalir dalam badan telah meningkat.

Jadi banyakkan senaman ringkas atau puan juga boleh melakukan aktiviti berenang untuk meringankan simptom kehamilan dan menyediakan stamina manjadi lebih kuat ketika proses kelahiran kelak.

Minggu ke-16. Kehamilan puan kini sudah hampir 4 bulan. Pada masa ini badan kita perlu senantiasa sihat dan bertenaga. Bayi kita telah terbentuk sepenuhnya dan perlu diberikan nutrien yang secukupnya oleh plasenta. Bayi kita mula menerima nutrien dari plasenta sejak minggu ke-14. Kini bayi dalam kandungan telah mempunyai tulang yang kuat dan dia juga sudah boleh mendengar bunyi-bunyian untuk pertama kali.

www.tips-fb.com

Sunday, November 21, 2010

Perkembangan Bayi Ke- 3

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 2:29 PM 0 comments
Saiz bayi pada usia minggu ke-9 hanyalah sebesar sebiji anggur iaitu dalam saiz seinci. Pembentukan telinga sudah kelihatan pada masa ini. Dan yang paling mengembirakan bagi bakal ibu ialah pada saat inilah bayi kita sudah mulai mengerakkan anggota badannya. (Sudah boleh menggerakkan jejari tangan manakala jejari kakinya masih bercantum).

Pada usianya masuk minggu ke-10, bayi kita sudah kelihatan seperti manusia yang lengkap. Pada minggu ini, payu dara puan akan sedikit membengkak kerana terdapat cecair oestrogen dan progesterone sebagai persediaan untuk menyusukan bayi kelak.

Pada usia kehamilan minggu pertama - minggu ke 10, ibu yang hamil amat memerlukan zat besi. Dengan zat besi tersebut ianya dapat membantu ibu hamil untuk menghilangkan rasa loya, muntah-muntah serta alahan. Dengan zat besi yang mudah hadam juga dapat membantu tumbesaran janin. Antara sindromyang dapat dicegah atau dikurangkan dengan pengambilan zat besi ini ialah dapat mencegah demam, batuk, selsema,sejuk-sejuk, sakit kepala, sakit gigi dan lain-lain lagi. Paling penting ia juga turut membantu melancarkan aliran darah dan mencegah daripada masalah urat bersimpul di betis dan kaki serta menghilangkan letih dan lesu.

Pada usia kehamilan masuk minggu ke-11, bayi dalam kandungan akan mulai suatu proses pertumbuhan yang pesat dan mula mengangkat kepala ke atas jauh daripada dadanya. Alat kelamin luar pula mula terbentuk tetapi masih kecil sehingga sukar untuk melihat jantinanya samada lelaki atau perempuan semasa membuat imbasan.

Jadi menjelang minggu ke-12 iaitu usia kehamilan 3 bulan, kebanyakan wanita akan mula kelihatan tanda-tanda fizikal tentang kehamilannya. Sekarang bayi akan membesar dengan cepat. Saiz bayi dalam kandungan akan bertambah beberapa milimeter setiap hari. Wajahnya juga semakin jelas.

Jari jemari kaki dan tangan mula terbentuk termasuk telinga dan kelopak mata. Berat bayi pada masa ini adalah kira-kira satu aun (28g) dan panjangnya dalam 8 cm.

www.tips-fb.com

Saturday, November 20, 2010

Perkembangan Bayi Dari Bulan Ke-2

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 9:24 PM 2 comments
Embrio akan terus membesar sehingga pada minggu ke-5 didapati terdapat 3 lapisan iaitu ectoderm, mesoderm dan dan endoderm. Ectoderm adalah lapisan yang paling atas. Ianya akan membentuk sistem saraf pada janin tersebut yang seterusnya membentuk otak, tulang belakang, kulit serta rambut. Manakala lapisan mesoderm pula yang berada pada lapisan tengah akan membentuk organ penting yang asas iaitu jantung, buah pinggang, tulang dan organ reproduktif.

Selain itu, kita perlu tahu bahawa dalam pembentukkan janin ini, sistem peredaran darah adalah yang pertama terbentuk dan berfungsi. Akhir sekali ialah lapisan endoderm iaitu lapisan paling dalam yang akan membentuk organ dalaman seperti usus, hati, pankreas dan pundi kencing.

Kalau kita gambarkan saiz janin 6 mm itu hanyalah sebesar biji tembikai sahaja.

Pada minggu ke-6, sekiranya pemeriksaan secara ultrasound dilakukan, kita akan dapat melihat janin sudah membentuk kepada dan badan. Biasanya getaran jantungnya juga sudah dapat dikesan.

Setelah usia janin minggu ke-7, bentuk bayi semakin jelas terbentuk. Kepala bayi seolah-olah tertunduk dan berada dalam cecair ~ air ketuban atau amnotic sac yang akan memberikan keperluan tumbesaran bayi semasa dalam kandungan.

Untuk pengetahuan, pada usia kandungan kita minggu ke-8, rupa bayi sudah mulai terbentuk antaranya pembentukan lubang hidung, bibir, mulut serta lidah. Matanya juga sudah kelihatan berada di bawah membran kulit yang nipis. Pada masa ini juga anggota tangan serta kaki juga terbentuk walaupun tidak berapa jelas lagi.

www.tips-fb.com

Friday, November 19, 2010

Cow yg terkorban.....

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 4:50 PM 0 comments
Salam aidil adha tuk semua umat islam....
ALhamdulillah thn ni ade rezeki umi sekeluarga tuk menjalankan ibadah korban thn nie....
SEmoga akan ade lagi rezeki tuk kami korban lagi....
Raye haji thn ni paling bermakna bg umi.... cz irfan dh cukup besar tuk nampak lembu yg akan dikorbankan hehehehe...
irfan????? dekat ngan lembu takut tapi dr jauh asyik panggil umbu umbu..... hikhikhik...
kt kg ade 11 ekor lembu yg nak di tumbang.... 2 ekor melarikan diri haahahha.... org2 kg sibuk mengejar n mencari lembu yg melarikan diri walaupun akhirnya tertangkap jua.... jauh gak lembu tu lari....
nak dijadikan cite lembu umi tumbang kul 10.30pg..... siap pembahagian org kg dlm kul 2ptg....

meh kita tgk pic org2 yg paling rapat ngan lembu yg syahid.... hehehehe

hehehe.... mr hubby bersemangat melapah lembu.... habis satu bahagian hikhikhik
Align CenterIni lah lembunyer....
irfan yg hanya memerhati dr jauh...
ank2 buah yg rajin membantu...
www.tips-fb.com

Perkembangan Bayi Dari Bulan Pertama

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 4:15 PM 0 comments
Pada usia kehamilan kita seminggu iaitu setelah 8 hari selepas proses persenyawaan berlaku, blastocyst (kini mengandungi 200 sel) merembeskan mukus untuk memberitahu kehadirannya di dalam rahim.

Masuk minggu ke-2, blastocyst menggelembung dan sel-sel mula berkembang dan terbahagi kira-kira 2 kali sehari sehinggalah pada hari yang ke 12 jumlahnya telah bertambah dan membantu blastocyst terpaut atau disauh dengan kukuh pada endometrium.

Kemudian masuk minggu ke-3 selepas proses persenyawaan berlaku, saiz embrio terbentuk dan saiznya hanyalah sepanjang 0.08 inci/2 mm. Gen janin mula hendak membentuk dalam 3 lapisan benih(sel) daripada organ badan yang akan bergabung.

Pada minggu ke-4 berikutnya, janin kita sudah mulai membentuk struktur asas manusia dimana sel-sel mula bergabung dan pada masa itu embrio sudah mulai memanjang kira-kira 1/4 inci / 6 mm.Pada masa ini sudah kelihatan pembentukan otak dan tulang belakang serta anggota lain seperti jantung yang mengepam darah ke paru-paru dan aorta (urat besar yang membawa darah daripada jantung).

www.tips-fb.com

Friday, November 12, 2010

JOM JOIN GIVEAWAY DI SUFFAH BEAUTY SHOP

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 1:39 PM 0 comments

JOM JOIN GIVEAWAY (CABUTAN BERTUAH) DI SUFFAH BEAUTY SHOP


salam sayang tuk semua...

kali ni terasa nak mencuba nasib... mana la tahu ade tuah hehehhe

SUFFAH BEAUTY SHOP berbesar hati utk adakan GIVEAWAY dari masa ke masa. So alert yer, jangan lepaskan peluang once GA appear hehe

Hadiahnya ialah:-

Pertama - 1 pek EVE 6000mg Collagen berharga rm79.00
Kedua - Figure Up Slimming beharga rm68
Ketiga - Jungong Detox White Patch untuk 1 bulan berharga rm60

KEPADA KAWAN2 YG NAK MENCUBA NASIB GAK MEH LA JOIN GIVEAWAY NIE...
KLIK SINI YERRR

www.tips-fb.com

Saturday, November 6, 2010

umi vs chicken chop

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 3:13 PM 3 comments
salam tuk semua....
hhehehehe cam pelik je kan tajuk kali nie.....
actually adik irfan ni ha... nak mkn chicken chop lak.... sama je ngan abg dia.... suke chicken chop masa dlm perut hehehe....
ni la gelagat irfan kalau dlm kete.... sebelum nampak camera tak nak duk ngan umi...duk dpn cam boss.... pas amik pic.. balik semula kedpn... ngan ayah dia...
nie... mmg ank ayah.... tak pernahnyer nak makan duk sebelah umi.... mesti ngan ayah dia.... relex la umi kalau mkn luar hehehe... tq to en shah yg tak jemu melayan kami bertiga..... irfan mkn ais krim dulu sebelum makanan sampai...
umi sayang u all hehehe... 4 ever..
www.tips-fb.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

NurShahFamily Designed by SE