Tuesday, June 23, 2009

aKtiViTi dI pAgI aHad sAtay sAtY

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 1:23 PM
Satay yg sedap yum yum
Assalamualaikum........

Ha nak cerita ckit aktiviti aku dari anak dara dulu sampai sekarang..... dengan senang hati aku beritahu salah satu aktiviti waktu cuti belajo atau keje menjual satay....... entah kenapa aku suke sgt kipas satay.....nak jumpe mama&baba leh la pegi pasar tani pasir gudang, pontian, pasar mlm kulai, kemoyang dan byk lg... adik beradik aku membesar dr hasil menjual satay..... dari naik motor pon pon pon... sampai ada gerai...dan sejak balik kg...mama join pasar tani.. mama&baba tak pernah kenal arti penat dr pagi sampai mlm tuk mencari rezeki demi menunaikan semua keinginan kami adik beradik... aku adik beradik lak suke cari peluang tuk gi niaga....tapi sekarang sejak dah ada irfan dah lama tak dapat tolong mama niaga.... rasa tak syok pun ye..kengkadang tu gi gak tapi bawa irfan....lagi pun mama dah ada pekerja baru hehehee hubby aku la..... kalu kebetulan ahad kat umah mama hubby mesti tolong mama niaga... terima kasih sayang.... walaupun berpanas kau pergi jua hihihi....

Aku paling suke kalu ada org order tuk majlis2 tertentu.... aku pernah ikut baba bakar satay tuk umah terbuka kat satu umah org kaye....dia order satay 3000 cucuk... bawa 2 dapur....so aku satu baba satu...mama and adik aku sediakan tuk tetamu.

Sekarang ni aku and adik sedang berusaha nak majukan lagi satay buatan baba ni.... sedap tau yum yum yum...

Kawan2 doakan nur ye... nur teringin sangat dapat buat sesuatu tuk mama&baba.... semoga hubby faham dan dapat bantu nur.... sekurang2nya dapat ringankan beban baba&mama ..

www.tips-fb.com

3 comments:

  1. wah pandai nur wat satay tu,,


    ajar..ajar...
    ajar la camne nat wat satay tu..
    dari potongg kecik pas perap pastu bakar pas tu wat kuah dia cam ne..

    resepi tokey satay lagi mantap ni..
    wat entry khas ye..pas tu snap gambo ye..

    ReplyDelete
  2. insyallah.... nanti berkesempatan nur wat yer mamadira

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

NurShahFamily Designed by SE