Tuesday, September 8, 2009

:: Cara Jaga Anak Deman ::

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 12:13 PM
Assalamualaikum semua,
Dah 2 hari irfan umi ni demam. tapi walaupun tak sedap badan irfan masih aje aktif nak main ke sana sini. tiba suhu bdnnya naik merenggek kepenatan, bila suhu dh turun mula la aktif semula. umi ada search kat tenet ni kalau2 ade cara nak turunkan suhu badan yg panas. umi jumpe 2 petua ni. oleh krn susah nak cari daun bunga raya mlm2 , umi guna air asam jawa.
Alhamdulillah turun panas badan irfan sementara nak tunggu pagi, pagi2 lagi umi and ayah bawa irfan gi klinik. naisb baik doc noraini kate tak de ape2, demam biasa, proses nak membesar je. lega hati umi dengar keterangan doc noraini.
1. Rawatan Anak Demam Panas Ramaskan hingga keluar lendir, lima helai daun bunga raya, dua helai daun rambutan dan sedikit daun jambu batu dengan sedikit air. Sapukan pada dahi dan rambut anak.
2. lumurkan sedikit demi sedikit air asam jawa di kepala bayi dan jika selsema calitkan kunyit hidup yang telah dipotong di batang hidung bayi atau di sekitar atas hidung. InsyaAllah demam bayi akan beransur-ansur kebah.
www.tips-fb.com

3 comments:

  1. and leh jgk kasi minum air kelapa skit(jgn bnyk2)..
    leh turun kn panas nye

    ReplyDelete
  2. waa bagus kongsi info ni..anak kite pun tgh selesema ni, tp takde lak demam...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

NurShahFamily Designed by SE