Saturday, March 5, 2011

NUR ALEESYA QAISARA

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 3:26 AM
Assalamualaikum.....

Kali ni nur nak berkongsi pengalaman melahirkan ank ke-2 nur secara manual + epidural...
tuk pengetahuan semua... nur nie jenis takut pada kesakitan.... jadi pelbagai cara nur cuba tuk mengurangkan rasa sakit semasa nak bersalin....
penyelesaiannya nur n hubby setuju tuk guna epidural.... tuk bersalin normal... so kalau tetiba kene c-zer dah tak yah panggil pakar bius lagi...
tuk anak ke-2 nie nur bersalin kat pakar bidan perdana di taman u....

Pic bawah ni adalah keadaan semasa di bilik bersalin.... pakar bius datang kul 9pagi.... pas je epidural bereaksi nur dah tak rasa sakit sangat sakit semasa perut mengeras.... kaki kebas tapi masih bo digerakkan......
Kul 10pagi doc mengesahkan jalan dh bukak 6cm tapi...... bb dah berak dlm perut.... sedih gak la dengar... (kalau gomen kompom dh c-zer )
Oleh kerana keadaan bb tak de masalah dan jantung sangat cantik doc kata insyaallah bo normal... so tunggu sampai jalan buka 10cm.... kul 5.12ptg ...
proses melahirkan pun bermula.... nur diarah meneran.. meneran dan meneran..... dan meneran..
Pic bawah ni adalah mesin yang membantu doc mengenalpasti keadaan bb dan jantungnya... selama proses bersalin nur bergantung pada mesin nie...
Ini lah hasil teranan tadi hehehe... alhamdulillah........
Nur selamat melahirkan
NAMA : NUR ALEESYA QAISARA BINTI MOHAMMAD SHAH....
BERAT : 3KG
TARIKH : 27 FEB 2011, 5.12PM
TPT : PAKAR BIDAN PERDANA

Kini nur berpantang di umah mak..... akan diupdate kalau ade ape2 story ye....
Salam sayang tuk semua...
www.tips-fb.com

9 comments:

  1. MAMA ZHARFAN: MEKASIH SINGGAH HEHEHE

    ReplyDelete
  2. waaa...beshnye dapat baby !! suke3..
    mama !! hnem na adek !!

    ReplyDelete
  3. nur, congrats! alhamdulillah dpat normal delivery dan dpt baby girl! sepasang sudah. selamat berpantang ye. tahniah sekali lagi :)

    ReplyDelete
  4. yani: time kasih.... alhamdulillah doa kami termakbul hehhehe...
    bersalin normal mmg susah nak lupe...

    ReplyDelete
  5. tahniah kak..alahai comel nama bby...
    slmt berpantang la yekkkk..

    ReplyDelete
  6. sepasang sudah...hehehe tahniah nur

    ReplyDelete
  7. lisa: mekasih lisa...

    oya : alhamdulillah.. mekasih oya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

NurShahFamily Designed by SE