Tuesday, October 25, 2011

main sama2 ye jgn gaduh2 tau

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 4:39 PM 2 comments
Assalamualaikum.....
fuhhhhhh lama sungguh tak update blog nie..... umi sgt2 bz.... lebih2 lagi ank2 sayang umi ni masing2 baru baik dr demam..... sambung menyambung... dr umi turun ke abg irfan.. turun ke aleesya... n last sekali turun ke ayah ank3 umi....
alhamdulillah la ni semua beransur sembuh cuma aleesya je selsema lum baik tapi dh ade perubahan proses peyembuhan la tu hehehehe....
ayah adalah insan yg sgt susah hati dikala umi n ank2 tak sihat.... sepanjang umi tak sihat ayah la yg mengurus ank2... time aleesya nk susu je ayah send ke bilik tuk umi susukan aleesya.......
bertuahnyer umi n anak2 dapat suami n ayah seperti kamu sayang Mohd Shah....
meh layan pic abg irfan n adik aleesya bermain bersama.... suke sgt tgk diaorg ni bermain....
@
 @
 @
@
@
@
@
abg irfan buat aeroplane la..... alessya pun bising la... nak jugak la hehehehe
main main gak tapi tv tetap on huhuhuhuhu.....

Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Friday, October 14, 2011

TADAAAAAAAAAAAAA MASA TUK TGK MOVIE

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 5:28 PM 0 comments
Assalamualaikum semua....
seperti biasa blog ni umi jadikan diari rutin anak2 dan aktiviti keluarga... satu hari nanti umi harap ank umi dapat la membaca tulisan umi ni.... baca sendiri gelagat ank2 umi masa meningkat usia.... macam2 ank2 umi belajar...
cam adik aleesya nie... banyak belajar dr abg irfan.... ape je yg abg irfan buat dia pun nak buat... salah satunyer.... selongkar laci ni tuk carik dvd blueray ayah.... la ni dh bo keluarkan dvd dr laci.....

be a good gurl ye sayang...
Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Thursday, October 13, 2011

caaaayang aleesya

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 11:05 AM 2 comments
Assalamualaikum,
suka baca tajuk diatas hehehehe..... abg irfan mmg sayang sgt kt aleesya.... walaupun aleesya suka kacau abg irfan tido... abg bangun n cium aleesya.. pastu sambung tido hehehehe ( ade2 je abg irfan ni ) apa2pun umi sejuk perus umi mengandungkan ank2 umi...
ok la ni cite pasal pic lak...
tarikh 09/10/11
masuk je kete....
irfan: umi.... sayang echa boleh????
umi: boleh...
irfan: ooo ok (pas cium) mekasih...
Aleesya yg tak banyak kerenah... lagi2 tengok gelagat abg irfan
umi berbaju kebaya pendek hehehehhe bersama aleesya

ni lah teman dekat tapi jauh hehehehe... sofia makan kali ke 2 hikhikhik... suka tgk sofia makan....
abg irfan n sofia lawan pedang bunga manggar la....
aleesya n airin...
abg irfan mintak cup kek... sgt comot abg irfan makan huhuhuhu.. nasib la dh nak balik...
  Apa apa pun semua kejadian diatas adalah disebabkan we all dtg ke walimatul urus
kami sekeluarga nak ucapkan selamat pengantin baru buat Shah Rizal & Sue Diah
pic last creadit from http://anglelady.blogspot.com/
Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Friday, October 7, 2011

Erti Gerak Geri Dalam Solat

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 2:08 PM 1 comments
Assalamualaikum....
Alhamdulillah sekali lagi kita berjumpa di laman nurshahfamily nie... tuk renungan bersama....
Segala renungan dan nasihat adalah tuk diri umi sendiri... dan harapan tuk anak2 umi bila dh start baca diari keluarga nie... dan tuk semua kawan2 yg singgah.. menjengah dan tersinggah hehehe...

Erti Gerak Geri Dalam Solat :
Inilah dia rahsia as-solat, sebagai peringatan bagi yang dah tahu atau panduan bagi yang baru tahu......

1 - Niat Sembahyang: Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.

2 - Berdiri Betul: Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.

3 - Takbir-ratul Ihram: Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.

4 - Fatihah: Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.

5 - Ruqu': Sebagai tikar kita di dalam kubur.

6 - I'tidal: Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika didalam kubur.

7 - Sujud: Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.

8 - Duduk antara 2 Sujud: Akan menaung panji-panji nabi kita didalam kubur

9 - Duduk antara 2 Sujud (akhir): Menjadi kenderaan ketika kita dipadang Mahsyar.

1 0 - Tahhiyat Akhir: Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.

11 - Selawat Nabi:Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12 - Salam: Memelihara kita di dalam kubur.

13 - Tertib: Akan pertemuan kita dengan Allah S. W. T.

Dari Abdullah bin 'Amr R. A., Rasulullah S. A. W.bersabda :

"Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi /Kafir tidak sukakan angka 13 dan juga Hari Jumaat. Itulah sebab mengapa mereka mencipta cerita yang begitu seram sekali iaitu " FRIDAY the 13th "

jika ada di kalangan kamu yang perasan!!!"

Wassalam.

"Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..." Sebaik-baik manusia itu
adalah mereka yang memberi manafa'at kepada manusia lain...


Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Hari sesuai potong kuku

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 11:42 AM 0 comments
Assalamualaikum semua....
Seperti biasa... ari2 pun mengadap pc... selain update order... berchat2 ngan kawan2 n customer... sambil2 gak la ber blog walking ( cuma kurang rancak huhuhu )...
disamping itu juga terjumpe la info yg rasanya bo dikongsi ngan ank2 umi akan dtg dan kawan2 sekarang nie...
meh kita jadikan amalan... sesungguhnya kita diwajibkan buat apa yg sepatutnya...
waallahualam....

barang siapa yang mengerat kukunya pada:

Hari Sabtu: keluar dari tubuhnya ubat dan masuk kepadanya penyakit
Hari Ahad: Keluar kekayaan masuk kemiskinan
Hari Isnin: keluar daripadanya gila dan masuk sihat
Hari selasa: keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit
Hari Rabu: keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan
Hari Khamis: keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit
Hari Jumaat: keluar daripadanya dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala

jadi, kerat kuku bukan sebarang kerat tapi ada kaedahnya. walaupun hanya kuku tapi adalah sebahagian daripada badan kita yang perlu kita hormati. misalnya kerat kuku ada adabnya selain mengikut hari, kita juga perlu buang kuku itu pada tempat yang tidak kotor, sebagaimana yang diajar..seeloknya kita membuang ke tanah kerana kita juga berunsur tanah. bukannya tong sampah sekali pun tong sampah itu bersih.

sumber: facebook


Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Thursday, October 6, 2011

Jangan beli.. Ada lemak Khinzir

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 12:31 PM 0 comments
aSSALAMUALAIKUM....
mari lah kawan2 kita elak dr makan yg tak sepatutnya.... pelhara jenerasi kita ngan sempurna...

JANGAN BELI !!! ADA KHINZIR
buat sahabat dan umat seislamku,,marilah kita pakat2 berhati2 dengan rezeki dan apa yang akan menjadi darah daging kita..


.patutlah lepas makan ni..kita susah nak baca al quran & solat !!! contoh lain.. apollo, cadbury etc. print code ni simpan dlm wallet atauhenset. refer bila nak beli.

Semoga Allah menghancurkan kaum2 yg zalim & musyrikin yg cuba menghancurkan Islam. wallahu a'lam info : persatuan pengguna pulau pinang

Yg jelas nye.....pringles pun ader gak lemak ni.

..kalau xcaya tgk ader E471 kat ingredients nya tu...mmg patut lah Allah turunkan bala virus influenza tu.... Xheran lah kalau skg ni ramai sgt samseng, yg muda, yg tua

..laki..pompuan. ..sama jer.....solat yg wajib main tinggal jer..doa pun byk yg tak termakbul ekoran makanan2 seperti ni yg jadi darah daging.......nauzubillah..
Camner nak lahirkan lebih ramai islam yg betul2 'muslim'... dari kecik dah disuapkan dgn makanan2 mengarut ni... yg heran nya caner leh ader tanda HALAL bg makanan2 tersebut?

Bijaknya org2 kafir memperdayakan org2 Islam hanya dgn makanan...... Kebijaksanaan mereka xkan kekal lama... Tp...ingatlah suatu masa yg telah ditetapkan oleh Allah swt, org2 mukmin akan bangkit jua... Jika kita sedar dan prihatin..forward lah untuk rakan2 seislam...semoga kita lebih berhati2 ngan tipu daya & helah musuh2 Allah swt...

share dan war2 kan kepada sahabat2,,dan rakan 2 seagama kita..Allahuakbar...Kita sama2 berkongsi sesuatu yg bermanfaat,,,semoga Allah...Satu kan hati2 kita amin...


MULSIFIERS E-CODES FOR PIG FAT


1 E 100 16 E 280 31 E 434 46 E 482
2 E 110 17 E 300 32 E 435 47 E 483
3 E 120 18 E 301 33 E 436 48 E 491
4 E 140 19 E 325 34 E 440 49 E 492
5 E 141 20 E 326 35 E 441 50 E 493
6 E 153 21 E 327 36 E 470 51 E 494
7 E 160 22 E 334 37 E 471 52 E 495
8 E 161 23 E 335 38 E 472 53 E 542
9 E 210 24 E 336 39 E 473 54 E 570
10 E 213 25 E 337 40 E 474 55 E 572
11 E 214 26 E 422 41 E 475 56 E 631
12 E 216 27 E 430 42 E 476 57 E 635
13 E 234 28 E 431 43 E 477 58 E 904
14 E 252 29 E 432 44 E 478 59 E 920
15 E 270 30 E 433 45 E 481

Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Petikan Daripada Kitab Fikhul Jihad Karangan SEPENUHNYER...

Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Send Ayah gi keje

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 11:00 AM 1 comments
Assalamualaikum semua....
Lama gak la tak berkesempatan uppdate diari kesayangan umi nie.... apepun kene gak update tuk ank2 umi baca nanti hehehehe... terima kasih kepada kawan2 yg tak jemu singgah....
Abang irfan dh semakin dewasa..... al-maklim la dh jadi abang kepada aleesya... banyak gak la membantu... kadang dtg gak la kerenah dia... budak la katekan....
Irfan paling risau kalau dah kul 11 ayah tak gi keje...
ayah.... tak work? berulang2 kali dia tanye.... sampai la ayah kuar umah... pakai baju... 
irfan lak amik laptop.... topi... tolong angkat modem gi kereta.... salam... baru la dia lega n ajak umi n aleesya masuk umah...

time ni irfan tanye topi ayah mana? 
ayah jawab ade kt dlm tu... 
irfan: mana? tak de pun...
ayah: ade....tu ha
irfan : oooo ok... ayah work...

ayah: abg jaga adik tau...
irfan: ha ok ok..
Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

NurShahFamily Designed by SE