Wednesday, August 24, 2011

MAsa tuk MAkan Nestum....

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 9:01 PM 0 comments
Assalamualaikum.....

Salam ramadhan tuk semua yg singgah n baca....

Lama rasanya tak update blog nie..
naik bersawang rasanyer....
umi sgt2 la bz di hujung2 nak raya nie....
la ni pun tengah siap2 kemas baju sok dh nak balik kg hehehe...
awal sikit dr yg lepas2..... ayah keje cam biasa... hanya umi n ank2 je balik awal....
nak tolong nenek siapkan ape yg patut....

Sambil2 tu meh kita tengok video aleesya makan nestum pertama nyer...


video
Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Friday, August 19, 2011

Di Umah Tok Aki

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 2:58 PM 0 comments
Assalamualaikum....

Selama bulan ramadhan nie... umi sgt2 bz.... bz nape ek? entah la.. nak kate buat kuih jauh la sekali hahahaha.... bz balik kg je la agaknyer... cam yg umi inform sebelum nie... bulan ramadhan nie setiap minggu balik kg... syok dpt bersahur n berbuke kt kg....
sebelum2 nie umi selalu cite ttg aktiviti ank2 umi di rumah tok abah...
kali  ni umah tok aki lak hehehe...
irfan cam biasa.. kalau ade mak ya ( ucu ) ligat la dia bermain huhuhu... ade yg tukang nyakat...
la ni kt kg musim buah pulasan... pokoknyer tak la byk..
tapi cukup la tuk ank cucu tok aki makan hikhik...
meh layan pic.. ( bukan n3 namanya kalau tak de pic hikhik )

Ayah lak amik la kesempatan berborak ngan sedara sebelah umah tok aki...
umi n aleesya round2 je keliling umah sambil tengok gelagat2 org trsayang...
 
Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Friday, August 12, 2011

Tak terkate

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 7:05 PM 0 comments
Assalamualaikum...

N3 paling pendek yg akan umi update...
nak balik kampung hahahaha... setiap minggu balik kg.... seronoknyer...
seronok la ank2 umi dpt balik kg selalu ....
ayah cam biasa sok mlm baru balik....


 
Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Thursday, August 11, 2011

Aktiviti abg irfan

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 6:01 PM 2 comments
Assalamualaikum semua....

saje je nak bercerita walaupun pic ni dh nak lapuk hehehehe....

abg irfan kalau balik kg mmg ngam ngan cik epa n ucu....
kalau duk kg time nak tido mlm je carik umi.... kalau tak susah la nak nampak irfan...
jap naik motor ngan ucu... jap ikut cik epa naik kete...
tu lum masuk ikut atuk send satay n amik satay...
penuh la aktiviti ank bujang umi ni kalau balik kg tok bah....
ade je yg jadi mangsa abg irfan....
yg kt kg lak suke melayan kerenah abg irfan nie...
meh tengok salah satu aktiviti abg irfan kt kg

gi kebun atuk belakang umah... walaupun buah pulasan tu lum merah dia dh petik dah huhuhuhu...
sambil2 tu bo la mengejar ayam hahahaha....
abg irfan mmg suke duk kg....
tapi kalau ayah ade kt kg sehari je dh ajak balik ...
so setiap minggu abg irfan.. umi n aleesya akan balik dulu...
ari jumaat ptg balik kg ngan pakcik fauzi .... sabtu mlm baru ayah sampai kg...
so ahad bo la gi umah tok aki lak hehehe...
so ank2 umi setiap minggu bo jumpe atuk n nenek kedua belah pihak...
seronok tak ank umi hehehehe...

 
Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Wednesday, August 10, 2011

Berbuka di bazar ramadhan pontian

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 3:10 PM 0 comments
Assalamualaikum....

Hujung minggu yg paling best.... kenapa?
jawapan ade pd tajuk hahhahaha.... mama n baba setiap tahun berniaga di bazar ramadhan pontian.... setiap tahun gak la dpt rasa berbuka di bazar ramadhan nie... seronok sgt... sejak dh ada anak nie... tak berkesempatan tolong mama n baba niaga...
time bujang dulu setiap minggu balik kg niaga bazar ramadhan... time tak puasa balik setiap minggu niaga pasar tani pasir gudang n tmn u...
rindu saat2 tu....
meh layan pic lak...
irfan n ucu....
aleesya ngan kak ngah en hafiz hehehe kawan sama2 niaga...
model free hehehhehe...
mee siput original muar... sgt sedap n dpt sambutan...
sos pencecah yg sgt sedap ....
sementara aleesya bz ngan diaorg ni... irfan lak ngan pakcik n mak su umi dapat la lepaskan gian meniaga hehehehe.... puas rasanya dpt niaga lagi... teringat zaman bujang2 dulu....

kepada yg berminat nak beli mee siput n pencecah bo la 
email : dnurboutique@yahoo.com
or sms 019-7332577 
 
Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Rumah Baru ....

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 1:26 PM 3 comments
Assalamualaikum....
Asyik cite rumah baru je kan hahahaha...
nasib la.... apepun tema tetap sama... cuma di ceriakan lagi oleh adik alif....
yg penting berkenan dihati hehehehe....
Yg bawah ni rumah lama... suka ngan headernya hehehehe.... oleh adik alfi
Sama tapi tak serupa ye hikhikhik...
bersemangat lak nak berblog kembali...
jemput la beramai2 singgah ye...
mekasih...

Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Tuesday, August 9, 2011

Aku Terima NikahNyer.............

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 4:36 PM 5 comments
Assalamualaikum semua...

Alhamdulillah.... 08.08.2011 dah pun sampai.... 
bermakna dah genap la 4 tahun nur bergelar 
isteri kepada mohamad shah b kadri...
Cincin di sarung tanda telah berpunye...
Kenangan terindah di hari bahagia dan bermulanya sejarah
NurShahFamily 

Pelbagai dugaan dan cabaran yg telah kami lalui bersama...
terima kasih cz ayah banyak membantu umi dlm mengurus rumah n anak2...
terima kasih kerana bersama umi mendidik ank2 kita...
umi sgt2 bersyukur ditemukan jodoh ngan ayah... dikurniakan anak2 yg cute n comel....
Semoga jodoh kita berkekalan hingga ke akhirnya...
Amin

Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Tikar Evamatic uPIN iPIN

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 1:49 PM 1 comments
Tikar Evamatik

~ Tikar Evamatic merupakan
alas lantai modern yang memiliki design dan warna yang sangat menarik
~ made in Indonesia
~ mencegah Rheumatic yang di sebabkan hawa sejuk lantai
~ menambah pengetahuan/pendidikan anak2 Anda.
~ Tikar ini sangat sesuai digunakan di berbagai lokasi seperti:
Ruang keluarga, bilik tidur, tempat bermain, ruang belajar, dll.
~ Saiz 200 x 120 x 0.3 ( tilam single )

UPIN & IPIN

MINIMALIS BMI ( BLACK, MARRON, ORANGE)


HARGA

Sekeping - RM55.00 including postage
2 keping - RM105.00 including postage

bERMINAT BO LA..
EMAIL OR SMS
dnurboutique@yahoo.com
019-7332577

design lain bo tgk kat sini ye
http://johorbabycollection.blogspot.com/ 


Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Tikar Evamatik ABC

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 1:05 PM 4 comments
Assalamualaikum..
Mood time ni: bisness

Alhamdulillah.... pas umi buat je n3 aleesya dh meniarap... ramai kawan2 blogger yg emial nak order tikar evamatik nie...
Ni ciri2 sebenar tikar Evamatik:

Harga bIASA rm65 Termasuk pos

Kanggaroo/wide nation

Tikar Serbaguna. Waterproof evamatic..

--> size 120 x 200
--> tidak meresap air dan design menarik
--> sangat sesuai utk pembelajaran anak anda.
--> bole dibawa utk riadah.
--> sangat ringan dan mudah dibawa kemana2. Hampir 1kg
--> gambar tidak mudah luntur..
--> dapat mencegah kesejukkan dari lantai.
--> ketebalan umpama mouse pad.
--> mudah dibersihkan dan tahan lama.
ABC
Sekeping - RM60.00 including postage
2 keping - RM115.00 including postage



NEW DESIGN ABC
Sekeping - RM65.00 including postage
2 keping - RM115.00 including postage

bERMINAT BO LA..
EMAIL OR SMS
dnurboutique@yahoo.com
019-7332577

design lain bo tgk kat sini ye
http://johorbabycollection.blogspot.com/
Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Monday, August 8, 2011

Kad Penghargaan Ibu Menyusu

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 4:19 PM 2 comments
Assalamualaikum....

Alhamdulillah.... sehingga hari ni aleesya masih lagi mendapat bekalan yg mencukupi... susu umi sentiasa ada tuk keperluan aleesya....
dalam ber blog walking... salah satu web wajib adalah web dunia susuibu....
dan dpt la kad penghargaan nie...
terasa dihargai hehehe ....
harapan umi semoga aleesya mendapat manfaat susu umi selama 2 thn...
amin

 
Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Nur Aleesya Qaisara 5 bulan

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 12:33 PM 2 comments
Assalamualaikum semua....
Alhamdulillah aleesya puteri kesayangan umi dah pun 5bulan..... berat aleesya 5.8kg je... so tak la obes sgt hehehehe... 
aleesya membesar ngan susu umi.... impian semua ibu2 didunia.... memberikan ank khasiat yg terbaik....
Selain Aleesya dh pandai meniarap kini perkembangan aleesya semakin banyak...

Aleesya dh kenal org....
Aleesya dh pandai mintak makan...
Aleesya dah pandai maju kehadapan kalau meniarap...
Aleesya dah pandai duduk dlm walker... sgt suke hehhehe
Aleesya sgt suke pegang jari kaki haahahaha.....
Aleesya dah mula makan bubur sayur buatan umi...
 
Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Wednesday, August 3, 2011

Khasiat Sayur Peria

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 12:53 PM 3 comments
Assalamualaikum....
salam ramadhan semua...
oleh kerana tak bo nak makan siang so ada la n3 makanan di waktu lunch hehehehe
ni adalah lauk berbuke mlm tadi... sangat suke... ari2 makan lauk ni pun tak pe hahahahaha...
ramai kawan2 cakap peria ni dapat menambah susu.. so ni adalah milk booster umi tuk aleesya..
Sayur peria masak tumis udang
ikan kapak goreng dan ikan masin...
Meh kita tambah ilmu tentang khasiat peria
Peria atau dikenali sebagai kanbas atau nama sainsnya Momordica Charantia adalah sejenis sayur yang rasanya amat pahit,tetapi di sebalik kepahitan itulah tersembunyi seribu satu khasiat untuk menjaga kesihatan tubuh badan.Di pasar kita biasanya dapat melihat dua jenis peria. Ada yang panjang dengan warna hijau muda dan ada yang kecil saiznya atau digelar ‘peria katak’ yang mempunyai warna hijau tua.

Peria mempunyai banyak khasiat untuk tubuh badan kita. Setiap 100gm peria mengandungi 92.4 peratus lembab, protein 1.6 peratus, lemak 0.2 peratus, mineral 0.8 peratus, fiber 0.8 peratus dan karbohidrat 4.2 peratus.

Sejak zaman purba lagi peria digunakan untuk merawat kencing manis. Doktor dari England telah membuat penyelidikan untuk mencari nilai saintifiknya. Hasilnya mereka menemui hypoglycemic atau insulin. Seterusnya mereka mencipta plantinsulin untuk mengurangkan kandungan gula dalam darah dan air kencing.

Kaedah yang paling mudah untuk merawat penyakit kencing manis ini ialah dengan meminum jus yang di ambil daripada empat atau lima biji peria pada setiap pagi. Bijinya yang dihancurkan boleh dicampurkan ke dalam makanan. Sekiranya tidak mahu meminum jusnya, penghidap diabetes juga boleh meminum air rebusan beberapa potong peria ataupun menggunakannya dalam bentuk serbuk.

Daunnya pula sangat berkesan untuk merawat buasir. Caranya ialah dengan mencampurkan jus yang boleh diperolehi daripada daunnya ke dalam segelas susu. Ia hendaklah di minum setiap pagi selama sebulan untuk merawatnya. Akarnya yang telah dihancurkan pula digunakan untuk di sapukan ke tempat buasir.

Jika menghadapi masalah darah kotor seperti bisul, kudis buta, rasa gatal dan lain-lain masalah fungus, peria boleh mengatasinya dengan cara mencampurkan segelas jus peria dan sudu kecil jus limau. Ia hendaklah diamalkan sedikit demi sedikit dalam jangkamasa empat ke enam bulan. Masalah ketagihan alkohol juga boleh diatasi dengan meminum air daripada daunnya. Ia juga boleh mengatasi masalah hati kesan daripada pengamblan alkohol.

Walaupun peria tidak diminati kerana kepahitannya tetapi ia banyak membawa manfaat kepada orang yang mengemarinya. Rasa pahitnya akan hilang dengan cara merendam di dalam air garam sebelum di masak.
Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Tuesday, August 2, 2011

Mancing Udang kul 12 mlm

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 3:15 PM 2 comments
Assalamualaikum...

salam sayang tuk yg masih sudi singgah sini hehehehe.... jgn la pelik ngan tajuk tu ye....
ni minggu lepas nyer aktiviti... walaupun dh nak lapok tetap umi nak cite hehehehe kalau tak nanti ifran tak tahu bila kali pertama dia gi mancing hikhikhik

nurshahfamily mmg rajin kuar mlm hehehehe eh salah tengah mlm hahahaha...
al kisahnya... ni permintaan abg irfan sendiri....
perbualan ank beranak selepas mandi bersama

abg irfan : umiiii ipan dh mandi..
umi : ok... nak gi mana?
abg irfan : ermmmm (sambil jari telunjuk ketuk2 dagu) jap jap
abg irfan: ayah... gi oyah2 nak? jom * oyah2 = memancing
ayah : dh mlm la sok la...
abg irfan : alaaa oyah2 boleh? umi pat siap2
umi : umi tak nak ikut la dh mlm adik nak tido....
bila ayah dh siap2 nak gi ipan lak nangis nak umi ikut n aleesya huhuhu... so gi la kami sekeluarga oyah2

ok la ni jom layan pic lak....


ayah set pancingnya....
abg irfan dtg tengok adik aleesya jap...
pasang umpan ngan ayah...
ade gaye tak hahahahaha... mancing udang ank bujang umi nie...
aleesya pun amik bahagian hehehehe.....
we all mancing tak lama 1 jam je...
habis la air milo ais segelas.. sementara diaorg mancing...

Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

NurShahFamily Designed by SE