Tuesday, July 26, 2011

Pemenang Giveaway Cari Saya

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 3:52 PM 7 comments
Assalamualaikum...

pertam sekali maaf banyak2 cz lambat umum pemenang... hehehehe al maklum la ramai gak yg join... nak kene view semua.... macam yang u all jumpe ye hehehe...
apepun ade seorg je yg betul ngan konfiden hehehehe
meh tgk ape yg nur carik.....
jeng jeng jeng

Tahniah kepada pemenang...

Pemenang.
ttp://hairulizacontestga.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

Berbesar hati nak bg adiah tuk yg kurang konfinen ngan jawapan yg nur nak hikhik...
Saguhati

http://umiharizahin.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://zaiikulim.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://myapeapeaje.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://contestdansuzlin.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

tahniah sekali lagi....
kepada pemenang semua pls email nur
nama
alamat
no tel
tajuk giveaway cari saya

email: dnurboutique@yahoo.com

sekian terima kasih...

akan ada lg giveaway....
tungguuuuuuuuuuuuuuuu

Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Saturday, July 23, 2011

Dirasmikan Tutup...

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 2:26 PM 2 comments
Salam sayang tuk semua....
maaf diatas kelewatan update giveaway....
oleh itu nur umumkan giveaway ditutup hehehehe...
nantikan jawapan pada ari isnin ye....
ari minggu nak bersosial ngan keluarga.. hehehehe

oh ye...
nak nur perkenalkan produk baru dr johorbabycollection....
new design abc.... ade yg berminat ke?
bo email nur ye dnurboutique@yahoo.com or 019-7332577

HANYA RM60
TERMASUK POS....
LIMITED STOCK...
SAPE CEPAT DIA DPT..

Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Friday, July 22, 2011

Giveaway Cari saya by nurshahfamily

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 5:40 PM 36 comments

NAK BACA N3 TERBARU DIBAWAH YE....

SEHINGGA 22 JULY 2011


Assalamualaikum tuk semua yg nur sayang....

ngan senang hati nur nak buat satu giveaway tuk kawan2 semua....
jangka masanya tak berapa panjang... so sape yg dpt jawab cepat dia punye la adiah tu..

syarat tak susah
1. follow la kalau sudi...
2.pastikan johorbabycollection n dnurhealtystore
n nurshahfamily ada dlm blog list ye
3.copy banner n buat 1 n3 ringkas bertajuk " giveaway cari saya " (pastikan linkback ye)
4.beritahu ape yg awak jumpe dr pic diatas...
5.tinggalkan link ne u all kt sini...

contoh:
link: http://intanberliangacontest.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya-by-nurshahfamily.html
jawapan: pokok kelapa sawit

Tarikh tutup: 13 july - 22 july 2011

hadiah mesteri menanti u all semua...
berapa ramai pemenang bergantung pada penyertaan.

semoga berjaya....


Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Wednesday, July 20, 2011

SENARAI PESERTTA GIVEAWAY CARI SAYA

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 12:39 PM 3 comments
aSSALAMUALAIKUM....

Alhamdulillah..... ada gak la sambutan giveaway kali nie hehehehe.... seronok tengok ramai yg sudi join.... so la ni nur update senarai blog yg menyertai giveaway nie ye...
kepada yg tak tersenarai pls inform tinggalkan komen ye.... komen u all sgt2 bermakna tuk blog nur hehehehe.

http://intanberliangacontest.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya-by-nurshahfamily.html

http://ablogforgiveawaylovers.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://sukahati-fieda.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://contestdansuzlin.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://nanakimie.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://hairulizacontestga.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://gift4blogger.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya-by-nurshahfamily.html

http://zaiikulim.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://mazz72.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya-by-nurshahfamily.html

http://nanamrul-contest.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://cikedispedas.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://eima-contest.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya-by-nurshahfamily.html

http://contestngiveaway.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://mamiuyuncontest.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://ibu-aqil.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya-by-nurshahfamily.html

http://umiharizahin.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://kontestaje.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://daricahayamataku.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya-by-nurshahfamily.html

http://puterimawarmerahku.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://nisajijah.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html

http://alyafify.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya-by-nurshahfamily.html

http://queenroszaliza.blogspot.com/2011/07/giveaway-cari-saya.html


Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Tuesday, July 19, 2011

Dipermainkan dengan CIMB Click

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 1:35 PM 1 comments
Assalamualaikum....
Mood time ni: tahan tension hehehehe

Nak dijadikan cerita.... setiap kali bukak cimb clik ni ade je suruh collect stamp n tebus adiah....
yg peliknyer tak de lak kat mana2 tuk kita klik setiap kali buat transaction....
kemarin top up.... tetiba ade kuar satu pic dia ajak main game.... main punya main.... dpt la 1 stem... yg peliknyer.... ni lah kali pertama ade kuar pic tu.... selama ni tak de pun....
yg buat tension... tadi la... ade lagi kuar pic main game tu.... tapi entah la klik ape pun tak mendatangkan hasil.... klik duit tak de point... klik sotong tu pun tak de point.... pelik tul la... jadi tension lak... konon nak bg habuan cz banyak pakai khidmat dia...
tapi................................................................
so ni je la yg nur baru dpt....
1 stamp....

harus tingkatkan usaha nie huhuhu

Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Anak Lebih Sihat Dengan Susu Ibu

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 1:13 PM 1 comments
Alhamdulillah....
sampai hari ni aleesya masih ngan susu umi.... aleesya nampak lebih sihat.. semangat... n ceria hehehehe...
harapan umi nak aleesya menyusu umi sampai 2 tahun... lebih pun tak pe....

meh baca artikal nie...

Setelah melahirkan, air susu yang keluar mengandungi kolostrum. Kolostrum sangat bagus untuk bayi yang baru dilahirkan dan mengandungi lemak, protein, dan laktose yang mencukupi untuk mereka.


Para doktor mengesyorkan supaya bayi yang baru lahir disusui dengan air susu ibu secara ekslusif selama 6 bulan. Dan adalah lebih baik lagi sekiranya, ini diteruskan sehingga bayi tersebut berumur 2 tahun.

Air susu ibu mengandungi kandungan zat makanan yang mencukupi untuk bayi. Ia mengandungi lebih protein dan kurang lemak berbanding dengan susu formula. Selain itu, air susu ibu juga mengandungi IgA dan vitamin E yang berperanan penting untuk memelihara bayi daripada jangkitan penyakit. Kandungan sel darah putih yang tinggi juga dapat mengelakkan jangkitan. Kandungan hormon pertumbuhan di dalam air susu ibu dapat membantu pertumbuhan dan perkembangan bayi tersebut.

Dapat dikatakan bahawa menyusukan bayi dengan air susu ibu dapat menjalin hubungan kasih sayang antara ibu dan anak yang baru lahir itu.

OLEH: wwwMD


Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Saturday, July 16, 2011

Balik kampung lagi

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 12:54 PM 0 comments

Assalamualaikum

Mood time ni: balik kg


n3 yg paling ringkas.... umi... aleesya dan abg irfan nak balik kg...

ayah mana????????????

ayah nak gi mancing ari ni ngan geng2nya,,,, so ayah balik kg mlm or sok pagi je hehehehe

tak sabar nak ke kebun atuk kutip durian lagi hahahahaha


Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Dusun Anak Cucu Cicit Atuk

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 11:21 AM 0 comments
Assalamualaikum
Mood time ni: durian
Minggu lepas adalah hari duk kg.... jumaat sampai selasa duk kg...
ari2 gi kebun kutip durian.... ari2 makan durian....
meh tgk dusun durian atuk irfan n aleesya nie.... pokok tak la byk..
tapi cukup la tuk makan sekeluarga n tetamu yg datang hehehe
pandangan dr bawah..... seram gak kalau tetiba jatuh tu..
jumpe 4 biji kawasan nie...
hasil sepetang....
pic we all makan durian tak dpt di upload cz seksi hahahahaha
Sila lah menjamu mata.... kalau nak menjamu selera dtg la umah hehehe

Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Thursday, July 14, 2011

Usaha Tangga Kejayaan

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 1:05 PM 6 comments
video
Alhamdulillah... hasil usaha aleesya.... dpt gak la meniarap.... la ni asyiik nak meniarap je... kalau dibetulkan... meniarap lagi huhuhu... penat je nangis cz lum pandai pusing sendiri... pandai meniarap je... sikit hari lag pandai la ank umi nie... meniarap n pusing balik....
moga dipermudahkan.. aminn
Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Friday, July 8, 2011

Umi Rindukan Mohd Irfan

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 2:06 PM 0 comments
Assalamualaikum...
Mood time ni: rindukan ank bujang...

Rindu... rindu... serindu rindunya......
Allah je yg tahu camana rindunya umi kt abg irfan....
Tu yg tak de mood update blog huhuhuhu

Nak dijadikan cerita... selasa lepas atuk irfan dtg melawat sambil tunggu keretanya kuar bengkel....
ifan lak cam tak bo lepas pandang dr atuk n nenek.... mana je atuk gi dia ikut... sampai atuk mandi pun dia mandi... atuk amin ( sembanhyang ) dia pun amin kt blakang atuk...
dengar je atuk ckp nk balik...
cermin mata... tudung... kunci kereta... semua brg atuk dia yg bagi... pastu ipan ikut...
perbualan umi n irfan
umi: betul ke irfan nak ikut atuk? lama tau... sabtu baru umi balik kg...
irfan: ha tul ipan ikut atuk...
umi: nanti umi tanye ayah dulu ye..
irfan: ha ok.. ipan ikut ( sambil amik pampers suruh nenek pakaikan)
umi: ayah kasi ( walau berat hati ) abg jgn nakal tau...
irfan: ha ok...
umi: jgn nangis tau... ikut cakap nenek n atuk...
irfan: ha ok
umi: kompom?
irfan: ha kompom...

Oleh kerna irfan beriya sgt nak ikut... tak sampai hati lak nak kecewakan dia... padahal irfan tu nangis jap je.. kompom tido cz dia tahan ngantuk time tu...
walau berat hati tapi tetap rela huhuhuhu... hope ank umi baik je ye... tak menyusahkan org..
duk depan ngan nenek.... sempit sikit la cz kete biasa... tapi nak gi amik waja atuk kt bengkel.. nanti ok la tu
bye umi huhuhu... sedih la umi ditinggal irfan...
Align CentreTetap ceria walau tinggalkan umi.... dpt ikut atuk.... biasanya dia tak nak ikut cz umi tak ikut.... dh besar anak umi... berdikari ye....

tuk pengetahuan u all sehari hampir 10kali umi or ayah call irfan... suara sgt ceria cz dapat naik motor... atuk ajak jalan je.... setiap kali call

umi: assalamualaikum abg irfan...
irfan: alam... eh umi?
umi: abg irfan dh makan?
irfan: dah... nenek asak... asik lemah.... dap...
umi: lega dgr balik kg je selera dia makan ade geng mak su kot..
irfan: umi.... atu beli ben 10.... vrom vrom... umi work... ayah?
umi: ayah work...
umi: ok lah bye abg....
irfan: ha bye.....


Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Bertuahnyer Menjadi Wanita

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 12:29 PM 1 comments

Doa wanita itu lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasullah SAW akan hal tersebut, jawab baginda, “Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia.”

1. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1000 lelaki yang soleh.

2. Barang siapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah. Dan orang yang takutkan Allah SWT akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

3. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Rasullah SAW) di dalam syurga.

4. Barang siapa membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah lalu diberikan kepada keluarganya) maka pahalanya seperti melakukan amalan bersedekah.

5. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barang siapa yang menyukakan anak perempuannya seolah-olah dia telah memerdekakan anak Nabi Ismail.

6. Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.

7. Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta sikap bertanggungjawab, maka baginya adalah syurga.

8. Apabila memanggil akan dirimu dua orang ibu bapamu, maka jawablah panggilan ibumu terlebih dahulu.

9. Daripada Aisyah r.a “Barang siapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.

10. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutuplah pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pun pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

11. Wanita yang taat pada suaminya, maka semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan semua beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya serta menjaga solat dan puasanya.

12. Aisyah r.a berkata, “Aku bertanya kepada Rasulullah, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita?” Jawab Rasullullah SAW “Suaminya.” “Siapa pula berhak terhadap lelaki?” Jawab Rasullah SAW, “Ibunya.”

13. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa di bulan Ramadan, memelihara kehormatannya serta kepada suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.

14. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah SWT memasukkan dia ke dalam syurga terlebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun)

15. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

16. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah SWT mencatatkan baginya pahala orang yang berjihd pada jalan Allah.

17. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

18. Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu kebajikan.

19. Apabila semalaman seorang ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah SWT memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah SWT.

20. Rasulullah s.a.w menjelaskan betapa istimewanya nasib wanita yang hamil jika dia meninggal dalam masa hamilnya. Allah memberikan jaminan kepada yang bersangkutan mendapatkan syurga sebagaimana janji yang Allah berikan kepada kaum lelaki yang mati syhid di medan perang untuk membela agama Allah. Kedudukan yang demikian tinggi bagi wanita yang meninggal saat melahirkan menunjukkan betapa besar harkat yang Allah dan Rasul-Nya berikan kepada kaum wanita.

Wallahu taa’la a’lam.

*Alangkah bertuahnya anda yang bergelar wanita. Oleh itu banyakkan bersyukur dan bersabar dalam menghadapi liku-liku dalam kehidupan ini.

Terima Kasih Yg Sudi Click

www.tips-fb.com

Monday, July 4, 2011

Semoga Allah Membantunya

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 4:35 PM 2 comments
Assalamualaikum..
Mood time ni: prihatin...

KAsih seorang ibu akan tercabar seandai mendapat dugaan yg tertampung dek badan....
berat sangat tangan ni nak menaip.....
perasaan sebak sentiasa menjadi selingan jari menaip....
terharu n sebak melihat sahabat yg sedang di uji keimanannya....
tak tertanggung rasanya dek insan biasa....
nelihat gambar mereka bersama sudah cukup membuat hati tertanya2....
kenapa? kenapa dan kenapa?

Semoga beliau lebih tabah....
semoga mereka yg disekelilingnya sentiasa mendukungnya...
semoga beliau lebih dirahmati...
semoga beliau diberi lebih kesempatan....
semoga beliau dapat merasakan kebahagian dikala all sedang mengujinya...
semoga hanya yg terbaik untuknya...
semoga diberi kemudahan tuk beliau dan keluarga mengharunginya....

tak dapat memberi duit selangit.... tak dpt menjenguknya.... sedih kerana tak dpt membantu.... namun....
akan ku panjatkan doa untuk beliau sekeluarga....

tuk perkembangan lanjut bo kunjungi blog miera..

Anda boleh memberi sumbangan ke :



cimb


01070068677528
Noormawati Mohd Rasif

membantu kepada yg lebih menerlukan.... hati seorang ibu pasti tersentuh dengan nasib si anak kecil masih belum mengerti apa yg sedang terjadi...


Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Memancing Hilangkan Tekanan????

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 12:17 PM 1 comments
Assalamualaikum...
Mood time ni : santai2

Sape diantara u all minat menancing or hobi memancing????? atau suami u all je yg hobi memancing? cam nur la hikhikhik
K lah cite ttg memancing nie... nur nak kongsi pengalaman bersuamikan yg minat memancing.... terus terang nur katakan nur tak kisah apepun hobi hubby... cz hubby lum pernah tak de kat umah sehari suntuk.... n hubby tak akan pergi setiap minggu....
akan tengok keadaan kalau nak gi mancing....
akan bgtahu sehari sebelum gi mancing...
pastikan tak program yg dh dijanjikan...
pastikan ank2 semua dlm keadaan sihat...
baru bo tinggalkan umi ngan ank2 dr kul 12pm sampai 11mlm...
balik mancing mesti bawa makanan tuk umi n anak2 kalau nak tambah pahala hehehehe
meh layan pic2 ayah mancing...

Kolam ikan yg tenang.... di kulai rasanyer
u all nampak tak muke kepuasan tu hahahahahha.... tu bermakna tekanan keje sedang berkurang...
lagi sekor... nampak cam berat je tu
angkat jgn tak angkat
nie lah geng mancing kemarin..... uncle mican....

kalau u all cam ne hilangkan tekanan or stress?????
kalau nur lak... dapat gi jalan2 ngan family.... duk umah nampak hubby dpn mata jaga ank2... nur rehat.... hilang la semua tekanan hehehehe

Anty yani bila nak bg en farid join en hubby mancing hehehehe

Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

"Jom Join Giveaway Gadis Desa"

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 12:27 AM 0 comments
Assalamualaikum..
Mood time nie: bergiveaway la
Jom Join Giveaway GAdis Desa ni hehehehe
klik pic ye kalau nk join..

nur tag..
yani
zura
hajar

Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com

Saturday, July 2, 2011

1am Di kedai mamak!!!!!!!!!!!!!!

Hasil Nurkilan NurShahFamily at 3:35 PM 4 comments
Assalamualaikum
Mood time ni: cite pic lama hehehehe

Seperti yg u all semua tahu.... nurshahfamily ni mmg suke makan waktu mlm hahahaha...
dari bujang.... time ber dating ngan hubby and sampai dh ade 2 ank....
anak2 nur ni jenis lambat tido..
bila nur perasan????????
bermula dr abg irfan.... dr dlm ari lg.. time tido dia kul 11 or 12mlm... kul 4pagi bangun menyusu... rutin tu sampai skarang.... cuma skrg makin lambat..... sanggup main sendiri...

Aleesya lak... dr dlm ari tido 10 or 11 mlm.... setiap 2 jam bangun nak menyusu.... la ni kul 11mlm dia akan bangun dr tido tuk bermain ( berbual jerit2 n meniarap ) kul 12 tido semula...

Kejadian di bawah ni terjadi krn umi lapar hahahaha malas nak masak... gi la keda mamak...
Nampak jam tu???????? hampir kul 1 pagi....
Aleesya pas menyusu terus tido... dh timenyer pun hehehehe
Abg irfan n ayah masih segar bugar....
sampai je rumah ben 10 start.... abg irfan n ayah layan ben 10... umi n aleesya naik atas idupkan penghawa dingin n tido hehehehe
tapi sebelum tu abg irfan dh ucap
good night umi... muuuah adik aleesya
salam2...
baru bo lepas umi tido hikhik...

Terima Kasih Yg Sudi Click
www.tips-fb.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

NurShahFamily Designed by SE