Friday, April 30, 2010

Award dr mamaaqish

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 3:43 PM 3 comments
Umi dapat award hehehe.... kali nie award dtg dari mamaaqish ( anje).... MySpace

Top Blogger 2010 ???????????
Top ke umi nie?????
mungkin top di hati mamaaqish hehehehe.... MySpace
Terharu la dpt award nie..... mmg nie la tujuan umi buat blog..... tuk tatapan ank umi akan datang... mana la tahu umur tak panjang.... sekurang2nya ade penyambung kasih sayang umi pada ank2 umi.... umi sayang ank umi.... umi sayang family umi.....
muuuuah tuk semua... MySpace MySpace MySpace

so nak kasi perghargaan pada momies yg rajin singgah blog umi...
1. ibu fifkah...
2. mama yani...
3. mama darwish ( oya)
4. zai kulim
5. mamalieyna
6. mama nia&adel

yg tak tersebut leh amik gak hehehehe...
www.tips-fb.com

Steamboat + Bbq yum yum yum

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 1:40 PM 3 comments
Assalamualaikum....
ni kisah mlm tadi.... actually sempena menyambut besday kawan baik umi hehehehe.... yg ke 30 hikhikhik....
Anty fiza sampai lambat so irfan n ayah posing dulu hehehe... sambil bakar ape yg patut...

kami bertiga lak posing...
ni hanya permulaan hahahahaha....
isk isk isk ayah aje ke irfan ????????????? umi lak la huhuhuhu
nie la anty fiza.... besday mom hehehehe.... aik anty fiza sorang je ker???? ainul & izzudin with daddy la .......
yum yum yum pencuci mulut... ais cream kelapa.... termasuk pakej tau....
ni lah rupe meja pas semua penat makan hehehehe..
we all duk mkn sana dari kul 8.30mlm sampai kul 12 hikhikhik.....
bukan sbb mkn banyak tau....
sbb tunggu makanan masak hehehe....
pakej dia pun tak la mahal...
dewasa rm 18
kanak2 rm 7
irfan & ainul free ....

p/s: anty yani bila nak turun jb... join irfan makan steamboat???? hehehe
www.tips-fb.com

Thursday, April 29, 2010

“Sofia & Emak Birthday's Giveaway”

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 5:49 PM 1 comments

Giveaway ni sempena menyambut besday Nurul Sofia yang PERTAMA pada 28.04.2010 ni.. dan besday Emak Sofia yang ke…. 27 pada 19.05.2010 ni… Penyertaan terbuka kepada semua blogger...

sape2 nak join leh la klik sini....

www.tips-fb.com

Peserta Giveaway Sedondon With Daddy

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 12:16 PM 2 comments
PESERTA BARU 8 ORG ??????????????????? JOM LA RAMAI2 JOIN GIVEAWAY NUR NIE....
NAK JOIN KLIK SINI JER...
www.tips-fb.com

Wednesday, April 28, 2010

betapa sikitnyerr huhuhuhu

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 8:57 PM 2 comments
Assalamualaikum....
cite pasal nuffnang.... walaupun sgt sikit umi bersyukur sgt cz masih ada yg clik nuffnang umi hehehe...
apepun terima kasih byk2 kpd yg clik.....
tuk kawan2 yg baik hati clik plz tinggalkan link kat shoutbox ye... nur akan clik gak hikhikhik...
what u give u get back ... bo gitu?????

wassalam..
www.tips-fb.com

Umi yg sgt bz....

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 1:44 PM 4 comments
Assalamualaikum.....
Umi sgt2 la bz.... nak update blog pun tak sempay huhuhuhu... cam ner la nak jadi blogger tegar hahahaha.... ( berangan jer )...
Ari isnin kemarin stok detok umi sampai.... so umi bz la paking n tulis alamat2 customer yg tuk di hantar....
Selasa lak.... bz kat poslaju lak.... tq pada ayah yang sanggup send umi tuk selesaikan semua penghantara.... termasuk yg cod..... ayah terpaksa start keje lewat hehehe pas lunch tau... ni yg buat umi makin sayang ayah hikhikhik....
kepada yg nak check trace no leh la ke dnurboutique .... kepada yg tersenarai leh la email umi yer...

www.tips-fb.com

Monday, April 26, 2010

GIVEAWAY KEDAI ISLAH

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 10:44 PM 0 comments
Assalamualaikum...

Sambil menunggu masa tuk tido.... umi jalan2 terjumpe la kedai islah nie....
umi tertarik la ngan koleksi2 yg ade kat kedai islah nie.... cantik dan unik broochnya...
kepada yg suke simpan koleksi brooch leh la singgah kedai islah....
macam2 ada... hehehee..
so umi pun nak gak la join giveaway kedai islah nie... mana tahu leh dpt brooch yg cun nie...
MySpace...
nak join clik je kedai islah or pic kat atas tu ye....
www.tips-fb.com

Tahniah Ayu.... 100 follower umi..

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 10:28 PM 0 comments
Assalamualaikum....

tahniah pada ayu yang jadi follower umi yg ke 100.... MySpace bertuah sungguh ayu nie....
ape yg umi nengok... ayu nie suke join semua jenis contest or giveaway....
apepun ayu lum join giveaway umi lagik hehehehe....
MySpace
www.tips-fb.com

Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas ...

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 9:36 PM 0 comments
Assalamualaikum.....

Artikel ini berguna untuk semua.


Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!.
Kita tidak akan kehilangan apa-apa... malah
akan mendapat faedah dari amalan ini.

Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan.
Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.
Jalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan.

:Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!!!

Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri.
Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda.
Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada
serangan pertama serangan jantung.
Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur.
Marilah kita berwaspada dan berhati-hati..
Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup...
PAKAR SAKIT JANTUNG berkata, jika semua orang yang mendapat e-mail ini menghantar kepada 10 orang yang lain, beliau yakin akan dapat menyelamatkan satu nyawa.
Baca ini..... ia juga mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda!!!!.

**Jadilah teman yang setia dan teruskan mengopi artikel ini kepada teman-teman yang anda sayangi...
www.tips-fb.com

sape la agaknye ye...?????

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 9:05 PM 2 comments

Assalamualaikum....

Umi tertunggu2 nak tahu sape lah follower bertuah umi..... la ni follower umi baru 99 org....
so umi nantikan follower yg ke 100 hehehehe.....

Sape la agaknyer.???????????
MySpace MySpace MySpace

ada sesuatu untuk follower yg ke 100 tau hehehe..... MySpace
www.tips-fb.com

hehehehehe ade lah...

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 9:41 AM 3 comments
Assalamualaikum semua.....

Ari isnin yang ceria hehehehe.... MySpace kenape????
tunggu n3 umi yang seterusnya ye..... tungguuuu MySpace.....

apapun n3 nye syok punye ..... MySpace
www.tips-fb.com

Saturday, April 24, 2010

Toksin Membawa maut......

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 9:30 PM 0 comments
Assalamualaikum...

FAKTA MEMBUKTIKAN
90% penyakit datang daripada usus
kotoran tersumbat berubah menjadi
toksin/racun yang meracuni tubuh

Tahukan anda, badan kita banyak menyimpan toksin-toksin yang TIDAK diperlukan oleh badan kita. Sememangnya oksin ini adalah amat bahaya jika kita tidak membuangnya..Segeralah berubah ke arah kesihatan yang lebih baik dan sihat.
Jangan jadi penyimpan TOKSIN..Gunakan Detox Foot Patch untuk menyingkirkan toksin di dalam badan anda..jangan berlengah lagi..semakin lama toksin disimpan di dalam badan, AWAS lah semakin lemah la badan kita..

AMARAN : Pesakit jantung TIDAK BOLEH menggunakan detox ini, ibu mengandung dan menyusukan anak TIDAK DIGALAKKAN menggunakan detox

Harga Biasa : RM1.50/pcs
Jauh lebih murah berbanding jenama lain di pasaran

Kos Pos Ekspres :
RM3.5 (utk 1 - 10 pcs)
RM 4.5 ( utk 11 - 30 pcs )

Bayaran Pos laju/ Pos Daftar :
bergantung berat yang akan ditimbang..

OFFER! OFFER!
( until jun2010 )

1 - 99pcs = RM0.90
100pcs keatas = RM0.85
500pcs keatas = RM0.80
1000pcs keatas = RM0.75
Harga tidak termasuk bayaran pos.
www.tips-fb.com

Kueh Teow Ladna.... ngidam ke????

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 11:26 AM 4 comments
Assalamualaikum....
mesti u all kompiuskan????? nape la tetiba umi buat n3 kueh tiau ladna hehehehe MySpace...
tapi entah lah...... sejak 2 menjak nie umi rasa nak makan kueh teow ladna je.... sampai lupe makan nasi..... ngidam ke hehehehehe MySpace umi tak ngandung ye ...... so umi pun study la resepi nyer ... bo gitu????
jom sama2 buat sendiri dirumah ....... MySpace

Bahan-bahan:
  • 100gm kue teow
  • 50gm udang
  • 50gm sotong
  • 50gm isi ayam
  • sedikit sayur sawi dan kobis
  • 1 cawan stok daging
  • 2 sudu besar kicap pekat
  • 2 ulas bawang putih(tumbuk)
  • 1 sudu besar tepung jagung dibancuh dengan air
  • 1 biji telur
  • minyak dan garam, sos tiram
p/s: ada sesetengah orang elergik makanan laut, anda boleh tukar udang dan sotong, fishball pun boleh sebagai alternatif

cara-cara:
  • panaskan minyak, goreng kue teow bersama kicap lebih kurang 2 minit, angkat dan ketepikan
  • tumis bawang putih, masukkan sos tiram, sawi, kobis, ayam, sotong, udang, garam dan stok daging
  • masukkan bancuhan tepung jagung dan masak hingga mendidih
  • setelah kuah tadi masak, angkat dan tuangkan ke atas kue teow tadi
  • selamat mencuba & selamat makan MySpace

wassalam.
www.tips-fb.com

Friday, April 23, 2010

Giveaway By Bebelanku

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 4:38 PM 0 comments
mau topap rm30?? atau rm20?? paling tak pun rm10???
cakap byk tak guna ....
meh klik SINI
klik sebelum 30 april. selepas dari tarikh tersebut.. dah takde can lagi..
hadiah misteri juga menanti anda yang bertuah

www.tips-fb.com

:: membahagiakan ibubapa Part 2 ::

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 4:11 PM 0 comments
6. Melakukan apa yang disukai. Ibu bapa sudah tentu mengharapkan anaknya melakukan sesuatu yang baik pada pandangan mereka. Melakukan perkara yang tidak sukai ibu bapa bermakna melakukan perbuatan derhaka.Anak derhaka kepada ibu bapa tidak mendapat keberkatan dalam kehidupannya. Sesiapa derhaka kepada ibu bapa disegerakan balasan di dunia dan tidak terlepas di akhirat.Sabda Rasulullah bermaksud: Dua kejahatan yang disegerakan balasan di dunia ialah zina dan menderhaka kepada dua ibu bapa.(Hadis riwayat Tirmizi).Dalam hadis lain diriwayatkan al-Hakam bermaksud: Semua dosa akan ditangguhkan Allah, yakni balasan menurut kehendak-Nya hingga ke hari kiamat, kecuali balasan menderhaka kepada kedua ibu bapa. Maka sesungguhnya Allah menyegerakan balasan kepada pelakunya pada masa hidupnya sebelum mati.

7. Bercakap dengan lemah lembut. Satu cara menjaga perasaan ibu bapa ialah bercakap lemah lembut dengan mereka. Suara hendaklah direndahkan dan jangan membantah permintaan mereka.Firman Allah bermaksud: Tuhanmu telah memerintahkan, supaya kamu tidak menyembah selain Allah, dan hendaklah berbuat santun terhadap kedua orang tua. Jika salah seorang telah lanjut usianya, atau kedua-duanya telah tua, janganlah sekali-kali engkau berani berkata cis! terhadap mereka dan janganlah engkau suka menggertak mereka. Tetapi berkatalah dengan sopan santun dan lemah lembut. (Surah al-Israk, ayat 23).Sesungguhnya, anak ditegah membantah kata-kata ibu bapa dengan suara tinggi atau bermaksud merendahkan kedudukan ibu bapa. Lebih baik berdiam diri daripada berkata-kata yang mungkin menyinggung perasaan ibu bapa. Kemudian jika ada kesempatan, gunakan cara yang lembut untuk menjelaskan keadaan sebenar.

8. Menghadiahkan kejayaan. Ibu bapa sentiasa mengharapkan kejayaan anak mereka. Anak hendaklah berusaha bersungguh-sungguh untuk mencapai kejayaan agar dapat dikongsi kegembiraannya bersama-sama dengan ibu bapa.Jadi, jika memperoleh kejayaan dalam pelajaran, mendapat pekerjaan, dinaikkan pangkat dan seumpamanya, seharusnya dimaklumkan kepada ibu bapa. Ibu bapa dibawa bersama-sama dalam majlis untuk meraikan kejayaan itu.

9. Meluangkan masa bersama-sama. Anak yang tinggal berasingan dengan ibu bapa perlu kerap meluangkan masa mengunjungi ibu bapa. Ibu bapa berasa senang menerima kunjungan dan menatap wajah anaknya.

10. Mendoakan kebaikan untuk ibu bapa. Anak perlu sentiasa mendoakan kebaikan untuk ibu bapanya. Amalan mendoakan kebaikan untuk ibu bapa perlu diteruskan biarpun ibu bapa telah meninggal dunia.Sabda Rasulullah bermaksud: Apabila meninggal seseorang itu, maka terputuslah segala amalannya, melainkan tiga perkara iaitu sedekah jariah yang berterusan memberi manfaat, ilmu yang memberi kebaikan diajarkan kepada orang lain dan anak yang soleh yang sentiasa mendoakan kebaikan kepada kedua ibu bapanya. (Hadis riwayat Muslim).

Kebaikan dilakukan anak terhadap ibu bapa sebenarnya amat kecil Anak tidak mampu untuk membalas jasa ibu bapa sepenuhnya biarpun dia berbakti sepanjang hayatnya.

Gunakan kesempatan yang ada untuk melakukan bakti terhadap ibu bapa sebaik mungkin. Masa untuk anak berbakti kepada ibu bapa sebenarnya semakin suntuk. Lambat laun ibu bapa akan meninggal dunia. Bertindaklah sebelum terlambat, selagi ibu bapa atau salah seorangnya masih hidup.

Kita selalu melihat dia ketawa, tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan. Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yang ingin diluahkan. Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan..Kita tidak tahu.Tetapi jika kita cuba jadi sahabat sepertinya, mungkin kita akan tahu.
www.tips-fb.com

Reply Email dr Ibu hana

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 2:30 PM 2 comments
Assalamualaikum....

Sebelum nie umi ada buat satu n3 ttg adik hana.... klik tuk n3 hana .... so umi ade send email tuk ibu hana... sampaikan rasa simpati umi pada situasi yg dialaminya.... umi just nak kongsi ttg perkembangan hana dr email ibu hana...
****************************************************

Wsalam.
Terlebih dahulu akak nk ucapkan terima kasih pada nur kerana sudi membaca kisah Hana. Terima kasih sekali lg akak ucapkan kerana nur memskkan kisah Hana dlm blog nur. Mudah2an ramailah yg simpati pada Hana dan mendoakan yg terbaik utknya. Kami menetap di Taman Pengkalan Jaya, Ayer Molek, Melaka.

Perkembangan terbaru, Hana masih belum boleh menghisap dan menelan. Kudrat Hana belum kuat utk itu. Sebenarnya itulah yang paling akak harapkan agar HAna blh menghisap & menelan. Tapi masih belum Allah izinkan. Tangan Hana agak aktif bergerak, kaki kanan masih bersimen,kaki kiri kurang bergerak. Mata Hana masih tiada tumpuan. Jika berjaga mata Hana akan terbuka tanpa kelip2. Mungkin kerana urat sarafnya tegang. Buat pengetahuan nur, akak mengambil cuti 2bln untuk menjaga Hana dengan harapan puteri kesayangan akak akan beransur sihat. Banyak masa akak luangkan bersama. Mungkin ini ujian agar kami menjadi lebih erat. Betapa akak menjaga Hana ketika dalam kandungan. Sehari pun akak tidak lupa memakan pil2 yang doktor bekalkan. Seawal kandungan 3 bln akak mengambil folic acid agar otak bayi saya berkembang baik. Susu anmum, air soya, buah-buahan...segalanya akak ambil bagi memastikan kandungan akak sihat. Tapi...kami diuji di saat akhir. Baru akak sedar bahawa ada kuasa yang maha Berkuasa. Dia boleh merubah sesuatu dalam sekelip mata. Kun fa ya kun..

Akak tidak putus-putus berdoa kepadaNya. Kadang-kala akak rasakan diri akak tidak sempurna dan layak untuk mendapat nikmatNya. Oleh yang demikian, akak mohon bantuan kalian. Manalah tahu jika ada di antaranya doa dari orang2 yang rapat dengan Allah. Mudah-mudahan Allah makbulkan doa akak iaitu ibu kepada zuriat yang tidak ternilai harganya pada akak.
Email yg akak hantarkan sebenrnya utk meminta pembaca melakukan solat hajat, baca al-Fatihah...Tapi seandainya sumbangan yg diberikan, akak terima dengan hati terbuka. Terus terang akak katakan kos rawatan utk Hana tidak terkira. Medikal dah menyatakan kerosakan otak tiada ubatnya. Akak rawat Hana dgn cara alternatif. Ke sana sini akak pergi utk berubat dgn harapan puteri kesayangan akak blh membesar seperti kanak2 sempurna. JIka ada sumbangan untuk meringankan beban akak, bolehlah guna nombor akaun di bawah ini. Insyaallah, akan akak gunakan sepenuhnya untuk manfaat Hana. Jasa dan budi baik nur dan rakan2 hanya Allah yg layak membalas. Akak merayu sekali lagi agar teruskan berdoa agar kerosakan otak Hana dipulihkan, dijauhkan dari kecacatan dan Hana boleh membesar seperti kanak2 yang sempurna. Amin.


Kepada yg ingin membantu dipersilakan....

Rohaiza Ishak
Maybank : 154053329345

www.tips-fb.com

Award Best Post.....

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 11:12 AM 3 comments
Assalamualaikum.....

Terima kasih kepada suffer8zine cz bagi award nie tuk umi hehehehe MySpace
www.tips-fb.com

'CONTEST BABY COMOT MAMAM'

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 9:26 AM 1 comments
Contes... contest... contest.... kalau tak umi yg buat contest... mesti lah umi yang join contest hehehehe ... kali nie dianjurkan oleh SHOPALISTIC ... meh la join....

Pic yg umi pertaruhkan adalah
*
*
*
*
*

Nama Baby: Mohammad Irfan Hazim
D.O.B : 25 December 2008
Nama Umi: Noor Afzan
Nama Ayah: Mohammad Shah

Coklat..... Coklat.... Coklat..... Ape je yg berasaskan coklat dah mmg jd kegemaran irfan ..... dlm peti ais mesti kene ade stok coklat cadbury.... setiap kali gi dapur mesti suruh buka pintu peti ais.... oleh krn lum pandai bukak sendiri irfan akan pegang je pintu tu sambil panggil sape je yg dia nampak.... comot irfan jgn cite la..... pas mandi n sblm mandi sama je kalau dh jumpe coklat..... tabiat ni dibawa lak ke kg... so atuk2 irfan sentiasa ade stok coklat hehehehe .... setiap hujung minggu mesti tok bah or tok ki call brth stok dah ade bila nak balik hikhikhik .... nasib la kg tu dekat... jarak umah tok bah n tok ki 10minit je.... dr umah irfan ke kg lebih kurang 1jam jerrrr....

Al-kisah irfan ngan coklatnya....
maaf ye bukan tamak.... saje suke tengok ragam irfan comot... hehehehe

Sekian, Wassalam....
www.tips-fb.com

:: membahagiakan ibubapa Part 1::

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 9:09 AM 0 comments
Setiap anak wajib berbakti dan mentaati ibu bapa bertujuan membahagiakan kehidupan mereka melalui hari tua. Ajaran Islam meletakkan ibu bapa pada kedudukan yang mulia.
Banyak bakti yang boleh dilakukan kepada ibu bapa. Bakti itu dalam bentuk metarial dan hubungan kasih sayang. Ini bersesuaian dengan fizikal ibu bapa yang semakin uzur dan memerlukan lebih perhatian.Terdapat sekurang-kurangnya 10 bakti perlu dilakukan setiap anak terhadap ibu bapa.

1. Memberi nafkah. Terdapat ibu bapa yang berdepan dengan masalah kewangan. Mereka tidak dapat lagi melakukan tugas seharian disebabkan faktor usia. Kalaupun berkerja, tetapi tidak mencukupi untuk menampung perbelanjaan keluarga yang semakin meningkat.Justeru menjadi tanggungjawab anak memberi nafkah atau bantuan kewangan kepada ibu bapa. Sumbangan itu tidak seberapa berbanding yang dibelanjakan ibu bapa untuk membesar dan mendidik anak.

2. Menyediakan tempat tinggal. Dalam kes ibu bapa yang hilang tempat tinggal, atau tidak sesuai untuk didiami, adalah menjadi tanggungjawab anak menyediakan tempat tinggal yang lebih sesuai kepada ibu bapa.Paling baik jika ibu bapa dibawa tinggal bersama agar dapat menjamin keselamatan dan keperluan harian mereka diuruskan dengan baik.

3. Memberi kasih sayang. Kasih sayang adalah sebagai membalas kasih sayang yang selama ini telah dicurahkan ibu bapa. Kasih sayang ibu dan bapa tidak pernah padam terhadap anaknya. Jadi seharusnya kasih sayang itu dibalas dengan sebaik-baiknya.Anak yang baik tidak melupai jasa dan kasih sayang kedua ibu bapa. Anak soleh sentiasa memohon kepada Allah agar ibu bapa mereka diberkati dan dicucuri rahmat.Firman Allah bermaksud: ?Wahai Tuhanku! Cucurilah rahmat kepada mereka berdua sebagaimana mereka mencurahkan kasih sayang memelihara dan mendidikku ketika kecil.? (Surah al-Isra, ayat 24).

4. Memberi perhatian. Ibu bapa yang diabaikan akan merasai kesunyian. Mereka terasa disisih dan dan seperti tidak diperdulikan. Hal ini memberi tekanan perasaan dan menyebabkan kemurungan. Keadaan ini jika berterusan memberi kesan kepada kesihatan fizikal dan mental ibu bapa.Penerapan amalan memberi perhatian terhadap ibu bapa perlu disemai, dibajai serta disuburkan dalam kehidupan masyarakat kita. Kes anak yang membuang ibu bapa semakin meningkat. Anak memandang jijik terhadap ibu bapa sendiri.Banyak ibu bapa yang disisihkan dan dihantar ke rumah rumah penjagaan orang-orang tua. Sukar diterima akal anak mendakwa tidak mampu menjaga ibu bapa. Sedangkan, ibu bapa mampu menjaga dan membesarkan beberapa orang anak.

5. Memenuhi permintaan. Ibu bapa seringkali memerlukan bantuan anak untuk melaksanakan sesuatu keperluan. Permintaan itu mungkin dalam bentuk kewangan, tenaga dan masa.Memenuhi permintaan ibu bapa perlu diutamakan berbanding melakukan tugas lain. Sesungguhnya, memenuhi permintaan ibu bapa lebih baik berbanding melakukan ibadat sembahyang sunat, berpuasa sunat, dan seumpamanya.Malah keutamaan berbakti kepada ibu bapa lebih utama berjihad di medan perang. Diriwaytkan daripada Bukhri dan Muslim, Ibnu Umar berkata: ?Saya telah bertanya kepada Nabi Muhammad: Apakah perbuatan disukai oleh Allah??Lalu baginda bersabda: Sembahyang pada waktunya. Kemudian apa?? tanya saya lagi. Baginda menjawab: Berbakti kepada kedua ibu bapa. Saya bertanya: Apa lagi. Jawab baginda: Berjihad pada jalan Allah

Bersambung......
www.tips-fb.com

Thursday, April 22, 2010

Umi Kecewa....hu waaaaa....

Hasil Nurkilan Nurshahfamily at 11:05 PM 2 comments
Assalamualaikum...

umi kecewa?????? nape ade pic chunky loaded lak nie?????
gini kisahnya huhuhuhu ... kemarin umi, mak ngah, irfan n kwn mak ngah gi mkn pizza hut.... teruje la kononnya nak tahu ape la yg istimewa sgt chunky loaded tu.... order pun ye ye je haahahhaha....
Tiba waiter tu letak je chunky loaded tu MySpace ape yg sampai 10 lapis????? nipis giler... toping pun cam tak de.... tak patut tul la.... MySpace..... ni lah salah satu sbb malas nak test pizza baru... tak pernah ok... indah kabar dr rupe.....

Apepun umi kuciwa sgt2 ... marah sgt2 huhuhuhu ... MySpace.....

wassalam...



www.tips-fb.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

NurShahFamily Designed by SE